سوالات متداول تلفن ثابت اصفهان آیا این خطوط مشابه خطوط بی سیم مخابرات هستند؟

پاسخ: خیر. این خطوط نسبت به خطوط تلفنی که شرکت مخابرات به صورت بی سیم ارائه می کند به طور نسبی دارای کیفیت بهتری هستند. در ارائه ی این خطوط از بستر شبکه استفاده می شود که امکان کنترل کیفیت بهتری نسبت به خطوط بی سیم مخابرات را دارا می باشد.

آیا این خطوط با هزینه ی خطوط تلفن مخابرات ارائه می شود؟

پاسخ: خیر. این خطوط به دلیل ارائه توسط بخش خصوصی و نیاز به نصب تجهیزات در محل مشترک با هزینه ی بیشتری ارائه می شود. هزینه ی تهیه ی امتیاز این خطوط ۱۰۹ هزارتومان می باشد، اما علاوه بر این هزینه، هر مشترک باید هزینه ی مودم یا CPE (آنتن بی سیم) ارتباطی و تجهیزات VoIP نصب شده در محل خود را پرداخت نماید. با این وجود هزینه ای بابت تجهیزات نصب شده در محل اپراتور دوم تلفن ثابت و شرکت تامین کننده ی بستر خطوط تلفن از مشتری دریافت نخواهد شد.

آیا امکان استفاده از دستگاه کارت خوان (POS) با استفاده از این خطوط وجود دارد؟

پاسخ: بله، به غیر از دستگاه کارت خوان، امکان ارسال و دریافت دستگاه نمابر (فاکس) نیز به این خطوط وجود خواهدداشت.

باتوجه به هزینه ی بیشتر، چه توجیهی برای تهیه ی این خطوط در مقابل خطوط مخابرات وجود دارد؟

پاسخ: تعدادی از ویژگی های برجسته ی این خطوط که آن را از خطوط مخابرات متمایز می سازد عبارتند از:

۱- امکان واگذاری به تعداد نامحدود در کمترین زمان در تمامی نقاط شهر اصفهان و بسیاری از شهرستان های استان

۲- امکان جابجایی در کمترین زمان به نقطه ی دیگری از مناطق تحت پوشش

۳- بهره مندی از فناوری جدید تبادل صوت بر روی شبکه (VoIP)

۴- قابلیت ارائه در مناطق بسیار دور از شهر یا دور از مراکز مخابراتی

۵- برخورداری همزمان مشترک از خطوط تلفن و اینترنت پرسرعت

۶- عدم ضرورت کابل کشی، حفاری و تیرکوبی

پس از پرداخت وجه به حساب شرکت، راه اندازی خطوط تلفن چقدر طول خواهد کشید؟

پاسخ: بسته به شرایط مختلف و ترافیک کاری، درصورت نیاز به نصب دکل تا ۱۵ روز کاری و درصورت عدم نیاز ظرف حداکثر ۷ روز کاری خطوط تلفن نصب و تحویل مشترک خواهد شد.

به صورت کمی، این خطوط به چه میزانی کیفیت دارند؟ آیا دچار قطعی هم می شوند؟ صدای دریافتی و ارسالی تا چه حد بدون لرزش و بدون تاخیر است؟

پاسخ: یقینا احتمال بروز قطعی در هر سیستمی وجود خواهد داشت. اما کیفیت مکالمات با این خطوط به میزان ۹۵ درصد کیفیت خطوط سیم کشی شده ی مخابرات می باشد. از نظر دستگاه های کارت خوان یا پایانه های فروشگاهی (POS)، کیفیت این خطوط تقریبا با خطوط مخابرات برابری می کند. از لحاظ دستگاه نمابر (فاکس) این خطوط به طور میانگین دارای ۷۰ درصد کیفیت خطوط مخابرات می باشند. اما میزان وصلی این خطوط همواره بیشتر از ۹۷ درصد اوقات (به صورت ماهیانه) بوده و به طور میانگین در حدود ۹۹٫۵ درصد اوقات یک ماه می باشد. تاخیر زمانی این خطوط بین مشترک و شرکت سنا حداکثر به میزان ۳۰ میلی ثانیه و دارای میانگین ۷ میلی ثانیه است که یک ارتباط کلامی بدون ارتعاش و تاخیر را برای مشتریان گرامی به ارمغان می آورد.

لازم به ذکر است، مقادیر فوق فقط ازطریق “شرکت سنا” قابل تضمین می باشد و تلاش برای حفظ کیفیت بستر ایجاد شده و مسئولیت پذیری شرکت ارائه کننده ی این خطوط، نقش بسیار بسزایی در تامین و تضمین این مقادیر دارد. هرگاه کیفیت خطوط تلفن مشترکی از این حدود کمتر شد، می بایست با اطلاع به واحد پشتیبانی شرکت تامین کننده ی بستر، رفع نقص ایجاد شده را مطالبه و پیگیری نماید.

به طور تقریبی هزینه ی اجرای این خطوط با ارتباط بی سیم (وایرلس) چقدر است؟

پاسخ: قبل از این که مشتری محل سکونت یا استقرار خود و تعداد طبقات ساختمان خود را مشخص ننماید، امکان تخمین هزینه ی نصب وجود ندارد. با این وجود، جهت اطلاع، هزینه ی راه اندازی ۲، ۴ و ۸ خط تلفن، در نزدیک ترین فاصله با دکل شرکت سنا و جایی که به نصب دکل نیازی نباشد، به ترتیب حدود ۱۱، ۱۶ و ۲۲ میلیون ریال می باشد. همانطور که مشخص است، با افزایش تعداد این خطوط، اجرای آن مقرون به صرفه تر خواهدبود. لذا به مشتریان عزیز توصیه می شود حتی الامکان این خطوط را با تعداد بیشتر و به صورتی گروهی با همسایگان خود تهیه نمایند.

آیا مانند خطوط تلفن مخابرات، این خطوط هم با قطعی برق، وصل باقی می مانند؟

پاسخ: به علت نیاز تجهیزات نصب شده به برق، فقط درصورتی که دستگاه UPS (ذخیره کننده ی برق) در محل مشترک نصب شده باشد، قطعی برق منجر به قطعی این خطوط نخواهد شد. دستگاه UPS به عنوان یک گزینه ی دلخواه در محل مشترک قابل نصب می باشد و به طور میانگین، برخورداری از این دستگاه برای تجهیزات خطوط تلفن ۳ تا ۴ میلیون ریال هزینه ی بیشتر برای مشترک به همراه خواهد داشت.

تجهیزات نصب شده متعلق به چه کسی است؟ آیا می توانیم پس از برخورداری از خطوط تلفن مخابرات تجهیزات را مرجوع کرده و مبلغی دریافت کنیم؟

پاسخ: همانطور که گفته شد، تمامی تجهیزات نصب شده در محل مشترک (به استثنای مشترکینی که به نوعی با این شرکت همکاری نموده و از تجهیزات امانی بهره مند می شوند) متعلق به مشتری می باشد. به دلیل ارزشمند بودن تجهیزات و احتمال کم از رده خارج شدن آنها، “تجهیزات سخت افزاری” نصب شده با قیمت دست دوم قابل فروش خواهدبود. اما کیفیت بسیار مطلوب این خطوط، در اکثریت قریب به اتفاق موارد مشابه، باعث شده است که مشترکین پس از قرار گرفتن در پوشش شرکت مخابرات هم چنین اقدامی را انجام ندهند و به استفاده از این خطوط ادامه بدهند. لازم به ذکر است، هزینه ی امتیاز خطوط تلفن مطابق قرارداد قابل بازگشت نمی باشد.

آیا نرخ مکالمه با این خطوط بیشتر از خطوط تلفن مخابرات است؟

پاسخ: خیر. این خطوط دارای تعرفه ی مطابق با خطوط تلفن ثابت شرکت مخابرات هستند و فقط برای خطوط کم مکالمه، شرکت تامین کننده ی بستر ارتباطی ممکن است مبالغی را از مشترک دریافت نماید. همچنین مشترکین پر مصرف به تناسب میزان مبلغ کارکرد یا شارژ خطوط خود از تسهیلاتی مثل اینترنت کم هزینه یا رایگان نیز بهره مند خواهندشد.

آیا برای این خطوط سند مالکیتی صادر می شود؟

پاسخ: خیر. با این وجود مشترکینی که به چنین مدرکی احتیاج دارند می توانند با مراجعه به شرکت ارتباطات کوه نور، اپراتور دوم تلفن ثابت، گواهی دال بر مالکیت خطوط خود را دریافت نمایند.

نحوه ی ارسال صورتحساب این خطوط چگونه است؟

پاسخ: برای مشترکین واقع در شهر اصفهان قبض صورتحساب به صورت دوره ای ارسال خواهدشد. مشترکین خارج از شهر اصفهان می توانند صورتحساب را برروی تلفن همراه خود و یا پس از ارسال درخواست، به صورت نمابر، پست الکترونیکی و یا به صورت شفاهی دریافت نمایند.

نحوه ی پرداخت صورتحساب این خطوط به چه صورت است؟

پاسخ: دقیقا مطابق خطوط تلفن مخابرات، هزینه ی این خطوط با استفاده از تمامی انواع اینترنت بانک، خودپرداز و یا پایانه های فروشگاهی (POS) با وارد کردن شناسه ی قبض و شناسه ی پرداخت قابل پرداخت می باشد.

به چه دلیلی درحالی که هیچ صورتحساب یا پیامکی دریافت نکرده ام، خطوط تلفن من قطع (یک طرفه) شده است؟

سقف اعتبار هریک از این خطوط، مشابه خطوط تلفن مخابرات، به میزان ۵۰۰۰۰۰ ریال تعیین شده است. مشترکینی که مایل به افزایش سقف اعتبار خطوط خود هستند می توانند با ارسال درخواست و پرداخت وجه تعیین شده، سقف اعتبار خطوط خود را افزایش دهند. در چنین مواردی که در میانه ی دوره با عبور از سقف اعتبار خطوط یک طرفه شده باشند، مشترک می تواند با پرداخت کارکرد اعلام شده تا آن لحظه، خطوط خود را مجددا وصل نماید. بدیهی است که در صورتحساب پایان دوره این هزینه مجددا لحاظ نخواهدشد.

6 Responses to سوالات متداول تلفن ثابت اصفهان

  • ازتون راهنمایی و مشاوره میخواستم ا
    برا شرکت پدرم میخواستم سیستم voip
    را پیاده سازی کنین اما اول چند سوال
    اول اینکه آیا مناسب است؟
    دوم اینکهدر انتقال صوت پهنای باند شبکه مصرف می شود که آن هم هزینه براست. پس چه
    فرقی با هزینه بری در استفاده از سیستم تلفن معمولی می کند؟
    فرق این نوع ارسال صوت در شبکه با ارسال صوت در شبکه های آموزش مجازی
    مثل دانشگاه ها در چیست و چه تفاوتهایی با هم دارند؟

  • سلام و تشکر
    من مزرعه ای در منطقهای در اطراف کلیشاد دارم و فاقد خطوط زمینی تلفن و امکانات برای تلفن ندارد واحتیاج به تلفن و اینترنت دارم لطفا راهنمایی فرمایید

    ایا برای نصب تجهیزات و انتن احتیاج به مجوز از طرف شهرداری لازم
    است

    • سلام
      در صورت وجود ارتفاع کافی یا عدم وجود مانع و یا تامین ارتفاع توسط دکل امکان سرویس دهی تلفن و اینترنت وجود دارد
      لطفا جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۳۱۴۲۶۴۱۱۷۰ تماس بگیرید

  • سلام
    میخواستم بدونم امکان دریافت تنها یک خط هم وجود دارد؟
    و بصورت تقریبی چقدر هزینه اش میشود؟
    در حال حاظر یک خط تلفن مخابرات دارم ولی میخواهم از اینجا هم خط بگیرم

    • سلام
      بله امکان دریافت فقط یک خط هم وجود دارد
      ولی هزینه آن با دو خط تفاوت چندانی ندارد
      یک خط حدود ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
      و دو خط حدود ۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سامانه های نوین ارتباطی نجف آباد - ثبت 2465 نماینده شرکت ارتباطات کوه نور همکاری با داده پردازی ناژین پرداخت آنلاین بانک ملت

ثبت نام فوري تلفن ثابت اصفهان

نام و نام خانوادگي

شماره موبايل

تعداد خط
ارتفاع ساختمان:
آدرس محل درخواست خط


اطلاعات بيشتر
* سوالات متداول تلفن ثابت

پیگیری ثبت نام

شماره تلفن :

سنا دوربین های مداربسته
شرکت ارتباطات کوه نور
سنا پرداخت آنلاین قبوض
  • 0
  • 21
  • 7
  • 1,255
  • 4,673
  • 18,607